WYPADEK PRZY PRACY – UPADEK Z RUSZTOWANIA WARSZAWSKIEGO

Do Kancelarii Radcy Prawnego Radosław Gąsior zgłosił się Pan Tomasz, który w lipcu 2015 roku podczas wykonywania obowiązków służbowych uległ wypadkowi przy pracy. Poszkodowany wykonywał prace konserwatorskie na rusztowaniu typu warszawskiego na wysokości ok. 2-3 metrów. W trakcie schodzenia z rusztowania spadł na parkiet doznając licznych obrażeń ciała.

Pomimo zgłoszonych roszczeń wobec ubezpieczyciela pracodawcy, w którym posiadał ochronę w zakresie odpowiedzialności cywilnej, poszkodowany nie otrzymał odszkodowania z OC pracodawcy. Ubezpieczyciel wskazał, że pracodawca poszkodowanego pracownika nie ponosi winy za wypadek przy pracy w rozumieniu art. 415 k.c.

Analiza zebranego materiału dowodowego przez zespół Kancelarii Prawnej pozwoliła jednoznacznie stwierdzić, że poszkodowanemu pracownikowi przysługuje jednorazowe odszkodowania z ZUS, a także uzupełniające od pracodawcy, w tym przypadku z polisy OC pracodawcy, jaką posiadał w dacie wypadku przy pracy. Jako przyczynę wypadku uznano dopuszczenie do użytkowania rusztowania bez dokumentacji DTR, nadto wskazane rusztowanie nie posiadało niezbędnych atestów. Ponadto stwierdzono nieprzestrzeganie przez pracodawcę przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na podstawie art. 212 kodeksu pracy. Pracodawca naruszył podstawowe obowiązki wobec pracownika, m.in. nie stworzył bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, co naraziło poszkodowanego na zdarzenia realnie zagrażające zdrowiu i życiu. W ocenie prawników Kancelarii Radcy Prawnego decyzja zakładu ubezpieczeń jest nietrafna, dlatego powinna zostać zmieniona, dlatego zespół Kancelarii Prawnej rekomendował pracownikowi skierowanie sprawy do Sądu.

Zespół Kancelarii Prawnej w imieniu poszkodowanego pracownika przygotował pozew, zostały wystosowane roszczenia – zadośćuczynienia, koszty leczenia, koszty opieki, renta z tytułu niezdolności do pracy.

W sytuacji gdyby napotkali Państwo na problemy w uzyskaniu jednorazowego odszkodowania z ZUS lub od pracodawcy Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Gąsior specjalizuje się w tego typu sprawach.